خانه / مصاحبه / پیام دبیر کنفرانس دکو ۲۰۱۵
plrigysutj_29

پیام دبیر کنفرانس دکو ۲۰۱۵

فضای اقتصادی کشور بعد از امضای موافقت نامه بین ایران و کشورهای ۱ + ۵ و رفع تحریم های اقتصادی برای فعالان اقتصادی و دست اندرکاران عرصه تولید و تجارت و صادرات باید معطوف به استفاده از تجربه جهانی و الگوهای مناسب دنیا و هماهنگ با فرهنگ ملی و شرایط داخلی اقتصاد کشور باشد . استفاده از تجربه و الگوهای موصوف در زمینه های طراحی ، تولید ، واردات و صادرات و نیز شبکه توزیع مرتبط  با دکوراسیون و مبلمان و صنایع وابسته باید به نحوی باشد که استاندارد تولید ، سطح تجارت ، طراز اجتماعی و کیفیت زندگی را افزایش دهد . این فرایند باید باعث بهبود سیستم ها و ارتقاء کیفیت کالاها و محصولات تولیدی و خدمات مربوطه و در نهایت موجب رونق کسب و کار و گسترش رفاه عمومی  شود .

پس از رفع تحریم های اقتصادی ، زمینه توسعه فعالیت های اقتصادی از منظر استفاده از سرمایه گذاری های خارجی ، برند های معروف و معتبر ، طراحی های علمی و نوین ، فن آوری ها و تکنولوژی های روز و ماشین آلات خطوط تولید ، مواد اولیه و کالاهای واسطه ای و ملزومات تولید ، بازاریابی ها و بازار سازی های حرفه ای ، تجارت و صادرات حرفه ای و تخصصی ، توزیع مطلوب محصولات و خدمات پس از فروش مناسب در تمامی رشته ها ی تولیدی ، صنعتی و تجاری و از جمله در حوزه مبلمان مهیا خواهد شد و نقطه عطفی را در صنف و صنعت مبلمان و رشته های مرتبط شاهد خواهیم بود و رشد ، تکامل و تعالی را در این هنر صنعت تجربه خواهیم کرد .

بهره گیری از استعداد ، ذوق ، هنر ، خلاقیت و تخصص مردان و زنان هنرمند ایرانی از یک سو و استفاده از فرصت های جدید و استثنائی پیش رو می تواند محیط کسب و کار را رونق بخشد ، چرخ های تولید را به حرکت درآورد ، صادرات غیر نفتی را توسعه دهد و پرچم سه رنگ و مقدس کشورمان را با سربلندی هر چه بیشتر در اقصی نقاط دنیا به اهتزاز درآورد و برای جوانان تحصیل کرده بیکار شغل ایجاد کند و معیشت خانواده ها ی اصیل ، شریف و نجیب ایران عزیز را تامین نماید و در یک کلام مشکلات اقتصادی کشور را حل و فصل کند . در این میان ، هنر صنعت مبلمان ، دکوراسیون و صنایع وابسته با توجه به این که موقعیت ویژه ای را به خود اختصاص داده است می تواند و باید جزو صنایع پیشران باشد . قطعا بی توجهی به استعدادها و توانمندیهای داخلی و ظرفیت ها و فرصت های بین المللی ، فرصت های بوجود آمده را به تهدید تبدیل خواهد کرد .زیرا رفع تحریم های بین المللی بستر حضور تجار حرفه ای و کالاها و محصولات خارجی را در بازار ایران بیش از پیش فراهم خواهد کرد و بازار مبلمان ، دکوراسیون و صنایع وابسته ، همانند سایر رشته ها ، به کالاهای وارداتی تقدیم خواهد شد .

تدوین استراتژی و نقشه راه مناسب و انجام تقسیم کار ملی بین بخش های دولتی و خصوصی و همدلی و همزبانی سیاستگذاران و فعالان اقتصادی راهکار اساسی استفاده بهینه از شرایط جدید می شود .

این موضوع ، رویکرد اصلی کنفرانس دکو ۲۰۱۵ می باشد . با عنایت به این که دکو محلی برای هم اندیشی ، تبادل افکار و تضارب آراء  و نظرات سیاستگذاران ، برنامه ریزان ، قانونگذاران ، فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران ، طراحان ، اندیشمندان ، اساتید داخلی و خارجی است ، امید است بتواند با ارایه مطالب وراهکار های علمی و کاربردی و انتقال تجارب جهانی آمادگی واحدهای تولیدی و صاداتی فعال صنف و صنعت مبلمن و تشکل ها مربوطه را افزایش دهد .

از گذشته تاکنون ، تلیغات و بازاریابی موتور محرکه تولید ، تجارب و صادرات را تشکیل می دهد . امروزه ، علیرغم پیشرفت علم بازاریابی و مطرح شدن آن به عنوان یک حرفه علمی و تخصصی و بروز و ظهور روش های نوین بازاریابی و از جمله رسانه ها و نشریات تخصصی و شبکه های اجتماعی ، کماکان نمایشگاه های فیزیکی و نمایشگاه های مجازی به عنوان مهمترین ابزار بازاریابی به شمار می آید ، تا جایی که از آن به عنوان صنعت نمایشگاهی یاد شده است .

نمایشگاه های بازرگانی عمومی و تخصصی – صادراتی حاصل تلاش کلیه دست اندرکاران صنف و صنعت مربوطه را در یک محیط رقابتی در معرض دید و داوری مخاطبان و ذینفعان قرار می دهد . داوری های تخصصی که به تبادل دانش ، تخصص و تجربه تولید کنندگان و بازرگانان و خدمات مربوطه منجر می شود و داوری های بازدیدگان عام ( مصرف کنندگان) که سطح انتظارات را افزایش می دهد . داوری های مورد بحث در نهایت ارتقاء کیفیت تولید و تنوع محصولات و قیمت های رقابتی متناسب با سلایق و قدرت خرید را به همراه خواهد داشت . حضور در نمایشگاه های تخصصی داخلی و خارجی توسط فعالان صنف و صنعت مبلمان و دکوراسیون و صنایع وابسته هم اگر با نگرش علمی و تخصصی و رویکرد جهانی همراه باشد می تواند علاوه بر این که زمینه انتقال دانش فنی ، تکنولوژی و ماشین آلات مدرن و بازارهای جدید را بوجود آورد ، عیار خواسته ها و سلیقه های مصرف کنندگان را سنجیده و برنامه های تولید ، توزیع و صادرات را برای سال های آتی ، بر اساس یافته ها و دستاوردهای نمایشگاه ، تنظیم کند . جذب سرمایه گذاری خارجی مهمترین ارمغان نمایشگاه در این آوردگاه و رویداد اقتصادی و بازرگانی مهم تلقی می شود .

اهمیت این نکته زمانی بیشتر نمایان می شود که بدانیم بیش از ۸۰% رشد اقتصادی و توسعه های اقتصادی نو ظهور دنیا از قبل سرمایه گذاری های خارجی حاصل شده است .برگزاری نمایشگاه توسط شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته ، تشکل های بالادستی و مشخص اهمیت نمایشگاه را دوچندان می کند . زیرا ، این تشکل ها ، نه تنها نگاه درآمدی به نمایشگاه ندارند ، بلکه ضمن رعایت استانداردهای صنعت نمایشگاهی ، با استفاده از روش های علمی و ابزار های نوین ، آموزش های علمی و کاربردی و مشاوره های فنی و تخصصی به شرکت کنندگان در نمایشگاه ها ارایه داده و جهت فرهنگ سازی برای ارزشی نمودن کارآفرینی ، تولید و تجارت و صادرات به عمل آورده و با انجام ارزیابی های علمی توسط اساتید و داوران حرفه ای و مجرب زمینه ارتقاء سطح رقابت را بین تولیدکنندگان ایجاد خواهد کرد . سرویس دهی مناسب و شایسته به بازدید کنندگان داخلی و خارجی اعم از اهل فن و صاحبان حرف و مصرف کنندگان عمومی یکی دیگر از خدمات تشکل های یاد شده به حساب می آید .

بیست و چهارمین نمایشگاه تخصصی مبلمان منزل ، دومین نمایشگاهی است که طی سال گذشته و سال جاری به اهتمام شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته مبتنی بر اصول علمی و تجربه های میدانی و به صورت تخصصی اجراء می شود . در این دوره نیز سعی شده است با برنامه ریزی دقیق و به کارگیری عناصری متخصص و مجرب نمایشگاهی در خورشان ، منزلت و جایگاه فعالان اقتصادی و دست اندرکاران هنر صنعت مبلمان و دکوراسیون برگزار شود . تمام تلاش شورای ملی و مدیریت اجرایی این نمایشگاه تخصصی ، جلب رضایت طراحان ، تولیدکنندگان ، بازرگانان ، صادرکنندگان ، اساتید دانشگاهی ، سیاستگذاران و برنامه ریزان ، ارائه دهندگان خدمات ، مصرف کنندگان و دیگر ذینفعان و اهالی صنف و صنعت مبلمان می باشد .

در پایان این سخن ، از کلیه دست اندرکاران صنف و صنعت مبلمان ، دکوراسیون و صنایع وابسته در بخش های دولتی و خصوصی و از ارکان سیاستگذاری و اجرائی کنفرانس دکو ۲۰۱۵ و بیست و چهارمین نمایشگاه مبلمان منزل به عنوان دو رخداد مهم و تاپیر گذار هنر صنعت تقدیر کرده و موفقیت و سربلندی همگان را از درگاه حضریت احدیت مسالت می نماید .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *