خانه / اخبار / جشنواره عکاسی دکو ۲۰۱۵
026

جشنواره عکاسی دکو ۲۰۱۵

در دومین سال برگزاری جشنواره عکاسی کنفرانس دکو ۱۱۰۰ عکس از عکاسان حرفه ای طراحی و دکوراسیون و دانشجویان این رشته در جشنواره شرکت کردند و ظهر امروز داوران در انتخاب برترین عکس ها به نتیجه رسیدند

به گزارش روابط عمومی شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته؛ هشتمین دوره کنفرانس بین المللی تجارت جهانی مبلمان، طراحی، هنر، دکوراسیون و صنایع وابسته (دکو ۲۰۱۵) چهاردهم مهرماه امسال در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار خواهد شد.
این کنفرانس هر سال با رویدادهای جانبی مهمی مانند برگزاری کارگاه های آموزشی بزرگترین چهره های طراحی مبلمان و دکوراسیون دنیا، نمایشگاه، جشنواره عکاسی و… برگزار می شود. امسال برای دومین سال متوالی مسابقه عکاسی با حضور تیمی حرفه ای از داوران در عرصه عکاسی، هنر، طراحی و مبلمان برگزار شده است.
گفتنی است؛ در دومین سال متوالی از برگزاری این مسابقات ۱۱۰۰ عکس در موضوعات طراحی و دکوراسیون داخلی و معماری در مسابقه حضور پیدا کردند؛ از این میان ۲۰۰ عکس به مرحله تصمیم گیری نهایی داوران برای انتخاب برترین ها در سه گروه عکس های مسکونی، اداری- تجاری و فضاهای عمومی و فرهنگی راه پیدا خواهند کرد.
سیدرضا حسینی لاهیجی، دبیر برگزاری جشنواره عکاسی در خصوص دومین دوره این جشنواره می گوید: امسال تلاش کردیم جشنواره را با کیفیتی بالاتر از سال گذشته برگزار کنیم. به همین دلیل بزرگترین نقطه تمایز جشنواره عکاسی نسبت به سال گذشته حضور عکاسان حرفه ای در مسابقه عکاسی است. با توجه به افزایش استانداردهای برگزاری جشنواره و حضور افراد حرفه ای در این مسابقه، جشنواره امسال با تعداد مشابهی عکس نسبت به سال گذشته (۱۱۰۰ اثر) ولی با کیفیتی بسیار بالاتر از دوره قبل برگزار می شود.
وی افزود: از میان تعداد عکس های ارسالی از جانب دانشجویان رشته های مرتبط و عکاسان حرفه ای حوزه صنعت دکوراسیون و صنایع وابسته ۲۰۰ عکس به مرحله نهایی رسیده و ما ظهر امروز در خصوص برترین عکس های جشنواره در سه گروه تصمیم نهایی را اتخاذ کردیم. در هر کدام از گروه های مسابقه سه عکس به عنوان برترین ها انتخاب شده و مقام اول تا سوم را کسب خواهند کرد. ولی با توجه به بالا بودن کیفیت عکس های ارسالی این اجازه را به داوران دادیم که در هر گروه یک عکس به عنوان عکس برتر چهارم نیز معرفی شود.
دبیر جشنواره عکاسی با اشاره به هدف از برگزاری چنین رویدادی در کنفرانس دکو ۲۰۱۵ گفت: یکی از مهم ترین اهداف و رویکردهای ما به نمایش گذاشتن هنر و صنعت مبلمان و دکوراسیون ایرانی است. بسیاری از آثار فاخر هنرمندان ایرانی عرصه ای برای ارائه ندارد و در معرض دید عموم گذاشته نمی شود. به همین دلیل جشنواره عکاسی بستری مناسب برای کمک به افراد با استعداد در این زمینه است. همچنین از دیگر اهداف ما نمایش هنر ایرانی برای مهمانان ویژه این کنفرانس است. هر سال دکو میزبان مهمانان و چهره های ارزنده ای در عرصه طراحی مبلمان و دکوراسیون در سراسر جهان برای حضور در کنفرانس دکو به ایران سفر می کنند و زمانی که با این افراد گفتگو می ‌کنیم از ما سؤال می شود که طراحی های دکوراسیون و مبلمان ایرانی به چه صورت است. این رقابت ها بهترین موقعیت را فراهم می کند تا هنر و توانمندی طراحان ایرانی را از سراسر کشور برای چهره های برجسته این صنعت به خوبی به نمایش در بیاوریم.
وی با اشاره به عکس های ارسال شده به دبیرخانه جشنواره تصریح کرد: امسال عکس های بی نظیری در موضوعات چیدمان، دکوراسیون و شیوه های مختلف عکاسی طراحی دکوراسیون به دبیرخانه ارسال شده و کار ما را برای انتخاب برترین ها دشوار کرده است. امیدوارم این روند را بتوانیم هر ساله با کیفیت برتر به مرحله اجرا برسانیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *