خانه / مقاله ها / بررسی مقایسه ای صنعت مبلمان در ایران، چین، مالزی و ترکیه
jyfhngtada_121

بررسی مقایسه ای صنعت مبلمان در ایران، چین، مالزی و ترکیه

امروزه صنعت مبلمان در جهان رشد سریعی دارد و از آن به­عنوان یک صنعت زودبازده، رشدیابنده، پرشتاب و با ارزش­افزوده بالا و اشتغال­زا یاد می­شود. با این وجود، این صنعت هنوز نتوانسته موقعیت استراتژیک و سرنوشت­ساز خود را در اقتصاد کشورمان احراز و تثبیت نماید؛ در حالی که کشورهای درحال­توسعه­ای نظیر چین، مالزی، ترکیه و… با فراهم آوردن شرایط سرمایه­گذاری­های سنگین در آن، نه تنها بازارهای جهانی که حتی بازارهای داخلی و بازارهای صادراتی پیرامون ایران را نیز هدف قرار داده­اند. تحقیقات انجام شده در زمینه بررسی وضعیت صنعت مبلمان ایران و روند صادرات و واردات آن به سایر کشورها (ذوالقدر.م (۱۳۷۶) و فتح­ الله­ زاده.ع (۱۳۸۲))، حاکی از آن است که این صنعت در کشورمان با مسائل و مشکلاتی از قبیل وجود اشکالات ساختاری در سیستم تولید، بازاریابی و صادرات دست و پنجه نرم می­کند [۱و۲]. حال با توجه به مطالب ذکر شده و بحث بنیادین ایجاد اشتغال مولد برای جمعیت چندین میلیونی جوان و توانمند در کشور، از وظایف دولت و مجریان برنامه­های اقتصادی و صنعتی بوده که با بها دادن به این صنعت کاربر، ضمن تحقق بخش مهمی از استراتژی توسعه صادرات غیرنفتی و ارزآوری به­نحو چشمگیر، مهم­ترین مشکل کنونی جامعه یعنی بیکاری را حل نمایند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *