خانه / اخبار / حال صنعت مبلمان ایران خوب نیست
888

حال صنعت مبلمان ایران خوب نیست

مصاحبه دکتر رامین سمیع زاده با رادیو اقتصاد

عضو هیئت مدیره و دبیر انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون گفت: هم اکنون حال و روز صنعت مبلمان کشور خیلی خوب نیست بنابراین در جهت رفع چالش های کنونی این صنعت باید فکر عاجل کرد.

رامین سمیع زاده در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: بطور کلی امنیت از حیث سرمایه گذاری، شغلی و خرید در بحث کمک به رونق هر صنف و صنعتی بسیار نقش آفرین است.

وی همچنین با تاکید بر رفع مشکلات مترتب بر بخش تولید مملکت اظهارداشت: متاسفانه تولید کنندگان داخلی امروز تحت فشار افزایش نرخ ارز، کمبود نقدینگی، هزینه بالای تولید ،تامین جنس با قیمت مناسب و مواردی از این دست هستند.

عضو هیئت مدیره و دبیر انجمن مبلمان و دکوراسیون با اشاره به این جمله که افزایش نرخ ارز هم می تواند تهدید و هم فرصت برای اقتصاد کشور باشد، گفت: زمانی می توان از این فرصت استفاده مناسب کرد که تمامی ارکان مرتبط با صنف و صنعت بایکدیگر هماهنگ باشند.

وی در ادامه افزود: اگر دولت، دانشگاه، تشکل‌های صنفی و بنگاه‌های اقتصادی با هم منسجم عمل کنند بسیاری از موانع موجود در تمامی بخش‌های اقتصادی کشور برطرف خواهد شد.

سمیع زاده تصریح کرد: تقویت، توسعه، آموزش، مشورت و هدایت از مهمترین عوامل نقش‌آفرینی در تولید و اقتصاد ملی هستند که باید بیشتر از گذشته مورد توجه متولیان امور قرار گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در دنیای امروز نگاه بخشنامه ای و ممنوعیت محکوم به شکست است بر ضرورت توجه به بحث مدیریت در تمامی عرصه ها تاکید کرد.

عضو هیئت مدیره و دبیر انجمن مبلمان و درکوراسیون بیان داشت: موفقیت در هر صنف و صنعتی مبتنی بر الگوگیری و حرکت در مسیر مدل های جهانی است.

وی در این مصاحبه رادیویی خاطرنشان کرد: صنعت مبلمان از مهمترین شاخه های صنایع کوچک و متوسط با اشتغالزایی، ایجاد ارزش افزوده و سرعت بازدهی اقتصادی بالاست.

سمیع زاده یادآورشد: صنعت مزبور جایگاه قابل توجهی در تولید و اشتغال کشور دارد بنابراین می طلبد به این حوزه توجه کافی و وافی شود.

رادیو اقتصاد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *