خانه / اخبار / تدوین سند یکپارچه مدل سازی اطلاعات ساختمان
0201

تدوین سند یکپارچه مدل سازی اطلاعات ساختمان

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: استفاده از سیستم های مدرن باعث کاهش هزینه های ساخت و ساز شده و مصرف‌کنندگان واقعی به این بازار گرایش پیدا می‌کنند.

 حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان طی بازدید از غرفه های نمایشگاهی گفت: در حال  حاضر وضعیت بازار مسکن از رونق گرایانه به سمت رونق واقعی حرکت کرده و  بازار را با رشد مناسبی رو به رو کرده است.

وی در ادامه افزود: ایستادگی در طی چند سال گذشته بازار سفته بازی در بخش مسکن  وجود داشته و در حال حاضر ما پیش نشانه های نیاز و رونق واقعی در این بخش را شاهد بوده و تلاش  می‌کنیم که یک ثبات ایده آل و تضمین شده در این بازار ایجاد شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ما در بخش سیستم سازه های فولادی رشد خوبی داشته ایم، گفت: استفاده از سیستم های مدرن باعث کاهش هزینه های ساخت و ساز در این بخش شده و مصرف‌کنندگان واقعی به این بازار گرایش پیدا می‌کنند.

مظاهریان با اشاره به ارتقای کیفیت محصولات ساختمانی در صنعت ساخت و ساز و اهمیت بیشتر بر آن گفت: اخذ گواهی نامه های کیفیت محصولات ساختمانی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان ملی استاندارد ایران می تواند راهکاری برای کیفیت بخشیدن به صنایع ساختمانی باشد.

 ایجاد تحول بزرگ در صنعت ساختمان طی ۱۰ سال آینده

 معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به BIM اشاره کرد و گفت: این پروژه مجموعه ای از رویه ها، فرآیند ها و تکنولوژی ها در مقیاس بین المللی است که از تجربه کشورهای پیشرو نشأت گرفته و در وزارت راه و شهرسازی نیز این قالب بین المللی به عنوان الگویی برای یکپارچه سازی اطلاعات ساختمان در ایران پیشنهاد شده  که مجموعه اقداماتی نیز در این حوزه در حال پیگیری است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: امتیاز BIM نه تنها حذف اکثر ائتلاف های اقتصادی و زمانی پروژه ها بلکه راه و روشی جدید برای مدیریت ساختمان را پیشرو خود قرار می دهد.

مظاهریان با بیان اینکه BIM می تواند بخشی از مسائل صنعت ساخت وساز را هماهنگ کند، افزود: هدف این است که یک دید کلی نگر نسبت به همه مسائل مرتبط با ساختمان داشته باشیم و در جهت یک پارچه سازی این صنعت کمک کنیم تا هم سویی بین بخش های مختلف ایجاد شود.

وی تصریح کرد: با استفاده از این طرح که قدم های اولیه آن برداشته شده ، عزم خود را جدی کرده ایم که تا یک دهه آینده شاهد بزرگترین تحول ساختمانی در کشور باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: در طول چهل سال گذشته بازار مسکن رکود و رونق بسیاری را تجربه کرده به طوریکه در سال ۸۶ شاهد بودیم که قیمت مسکن رشد ۶۰ درصدی را تجربه کرد و بعد از این افزایش قیمت ما شاهد یک رکود عمیقی در این بازار بودیم.

مظاهریان با اشاره به اینکه سیاست دولت یازدهم و دوازهم ایجاد رونق واقعی در این بازار است، گفت: مسکن از یک کالایی که سرمایه گذاری به شمار می رود باید تبدیل به یک بازار مصرفی شود تا بتوان تداوم ثبات را در این بازار شاهد باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در دوران رکود کیفیت بخشِ ساختمانی قربانی شد، به طوریکه همه تولیدکنندگان و سازندگان مسکنبیشتر به سمت کمیت گرایش داشتند و سعی می کردند با سرعت بخشیدن در ساخت و ساز از کیفیت محصولات خود بکاهند بنابراین در این دوره کیفیت قربانی گردید.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی یادآور شد: در حال حاضر رونق در بازار مسکن در حد نرخ تورم است و این رونق به طور قطع همراه با افزایش قیمت نخواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *