خانه / اخبار / تدوین سند راهبردی چوب ، مبلمان و دکوراسیون
120

تدوین سند راهبردی چوب ، مبلمان و دکوراسیون

دبیر انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون از پایان تدوین سند راهبردی چوب و دکوراسیون داخلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ رامین سمیع زاده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه این سند زیر نظر شورای ملی مبلمان دکوراسیون و صنایع وابسته تهیه می شود ؛ افزود: با کمک این سند ظرفیت تولید داخلی مبلمان در بخش مختلف تقویت و محصولات با قیمت پایین در بازارهای بین المللی عرضه خواهد شد.
وی با اشاره به ضرورت ایجاد برند ملی در صنعت مبلمان کشور ادامه داد: با تجمیع تولیدکنندگان مبل و ایجاد یک برند ملی در قالب یک تشکل واحد امکان صادرات برای کشور فراهم می شود.
دبیر انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون با اشاره به توسعه تحقیق و برندسازی با کمک شورای ملی مبلمان گفت: پس از تایید نهایی سند راهبردی ؛ صادرات مبل در بخش اول به کشورهای حاشیه خلیج فارس و سپس اروپا انجام خواهد شد.
سمیع زاده ؛ صادرات مبل را سالانه ۳۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: با اجرایی شدن این سند در سه دوره یک ساله، سه ساله و پنج ساله ؛ صادرات مبلمان ایران از ۴۰۰ میلیون دلار گذر خواهد کرد.
وی با اشاره به توان قابل توجه تولیدکنندگان مبل در کشور تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود در صادرات مبل نهادینه نشدن آداب صادرات است که با هماهنگی بین دانشگاه، دولت ، بنگاه های اقتصادی و تشکل ها این آداب در صنعت مبلمان رعایت و نهادینه خواهد شد.
سمیع زاده هماهنگی بین دستگاه های مذکور را سبب نهادینه شدن دانش مبتنی بر استاندارد روز دنیا در این صنعت دانست و افزود: با تحقق این کارها با توجه
به زودبازده و اشتغال زا بودن صنعت مبلمان صادرات مبل ایرانی بسیار بیشتر از ۴۰۰ میلیون دلار خواهد بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *