خانه / اخبار / بانک مرکزی تورم تک نرخی را تایید کرد
0194

بانک مرکزی تورم تک نرخی را تایید کرد

چند روز بعد از این که مسئولان مختلف کشور از جمله نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سخنگوی دولت از تک رقمی شدن نرخ تورم خبر دادند حالا گزارش بانک مرکزی هم که دقایقی قبل منتشر شد این موضوع را تاکید کرد. به گزارش بانک مرکزی نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به خرداد‌‌ماه ۱۳۹۵ نسبت به دوازده ماه منتهی به خرداد‌‌ماه ۱۳۹۴  معادل ۹.۷ درصد است.

خلاصه نتایج به‌دست آمده از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران براساس سال پایه ۱۰۰=۱۳۹۰ به شرح زیر است: شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در خرداد‌‌ماه ۱۳۹۵ به عدد ۲۴۰.۹ رسید که نسبت به ماه قبل ۱.۲ درصد افزایش یافت. همچنین شاخص مذکور در خرداد‌‌ماه ۱۳۹۵ نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل ۶.۸ درصد افزایش داشته است.»

البته این تحولات در شرایطی اتفاق می افتد که در زمان شروع به کار دولت یازدهم نرخ تورم در کشور نزدیک به ۴۰ درصد بود و چالش های اقتصادی بسیاری را برای دولت به وجود آورده بود ولی از همان زمان نیز حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان وعده داد که تورم را کنترل و تک نرخی می کند اتفاقی که حالا بعد از گذشت سه سال از شروع کار دولت تحقق پیدا کرده است.

منبع: اتاق تهران

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *