خانه / اخبار / اختصاص ۸۵۰ میلیون دلار به صادرکنندگان
download

اختصاص ۸۵۰ میلیون دلار به صادرکنندگان

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره به اختصاص ۸۵۰ میلیون دلار تسهیلات به صادرکنندگان در سال جاری، گفت: امسال در بخش پوشش‌های بیمه‌ای و ضمانتامه رشد خوبی داشتیم.

سیدکمال سیدعلی در خصوص تسهیلاتی که از ابتدای امسال در اختیار صادرکنندگان قرار گرفته است، گفت: صندوق برنامه‌های زیادی را برای حمایت از صادرکنندگان به اجرا می‌رساند که در این راستا امسال ۸۵۰ میلیون دلار تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با ۴ کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده‌ایم، افزود: ما با ۴ شرکت در کشورهای آلمان، سوئیس، مجارستان و سریلانکا تفاهم‌نامه و یادداشت تفاهم به امضا رسانده‌و در زمینه مباحث اعتبار سنجی، آموزش، محتوای داخلی و بیمه‌های مشترک همکاری داشته باشیم.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با اعلام اینکه امسال در بخش پوشش‌های بیمه‌ای و ضمانتامه رشد خوبی داشته‌ایم، اظهار داشت: به هر حال با ایجاد روابط کارگزاری با خارج از کشور، کار ما در صندوق ضمانت صادرات خیلی بیشتر خواهد شد و نیاز داریم که در بخش‌های مختلف توسعه داشته باشیم.

سیدعلی در خصوص نارضایتی برخی صادرکنندگان از خدمات این صندوق، گفت:ما باید خدماتی که به صادرکنندگان می‌دهیم مطلوب باشد و در این سال‌ها هم تلاش ما این بوده که خدمات خوبی به صادرکنندگان ارائه شود. در این مدت هم چندین شرکت با یک میلیون دلار کار را شروع کردند و امروز ۶۰ میلیون دلار از ما اعتبار گرفتند.

وی با اعلام اینکه صندوق ضمانت صادرات ایران یک سازمان دولتی است و وظیفه حمایت از صادرکنندگان را برعهده دارد، گفت: این صندوق در این مدت ۲۰۰ میلیون دلار افزایش سرمایه داشته که کمک زیادی به صادرکنندگان می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *