خانه / اخبار / گام های موثری درمفهوم سازی، نهاد سازی ومدلسازی برداشته ایم
888

گام های موثری درمفهوم سازی، نهاد سازی ومدلسازی برداشته ایم

مهندس علی انصاری، رئیس شورای ملی مبلمان،دکوراسیون و صنایع وابسته، در نهمین کنفرانس بین المللی تجارت جهانی از حضور رییس محترم، نایب رییس، دبیر کل، مشاوران و اعضای موثر و ارجمند شورای انجمن های مبلمان آسیا (کافا) از کشورهای چین، پاکستان، فلیپین، اندونزی، سنگاپور، تایلند، مالزی و کره جنوبی و همچنین نمایندگان محترم کنفدراسیون مبلمان اروپا از کشورهای فرانسه، ایتالیا، بلژیک، بلغارستان و ترکیه ابراز خرسندی کرد.
به گزارش روابط عمومی شورای مبلمان دکوراسیون و صنایع وابسته، رییس شورای ملی مبلمان،دکوراسیون و صنایع وابسته افزود:  امیدوارم دکو ۲۰۱۶ حرکتی همسو با اسناد بالادستی  و برنامه راهبردی صنعت ،تجارت ملی و اهداف جهانی کافا و کنفدراسیون مبلمان اروپا باشد.همچنین عضویت شورای ملی مبلمان ایران در کافا یکی از حلقه های تکاملی دیگر این صنف و صنعت است.
انصاری خاطرنشان کرد: در نهمین سال این رویداد بزرگ صنفی وتجاری که ابعاد صنعتی، بازرگانی و تجاری موثری هم دارد و مرور آنچه که تجربه کرده ایم، حاکی از آن است که گام های موثری در مفهوم سازی، نهاد سازی و مدل سازی برداشته ایم که از جمله مهم ترین این دستاوردها می توان به گسترش دیپلماسی اقتصادی، تجاری، نوسازی مراکز توزیع، ایجاد واحد دانشگاهی مختص صنعت مبلمان و دکوراسیون، ایجاد موزه ملی مبلمان و مرکز مطالعات تاریخی، ساماندهی تشکل های صنفی و اتحادیه ها، تشکیل انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون، شورای ملی مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته، برگزاری مستمر دکو و عضویت شورای ملی مبلمان در کافا اشاره کرد.
ریئس شورای ملی مبل ایران عنوان کرد: می خواهم  کلید واژه های راهبردی ادبیات توسعه، مفاهیم رشد، پیشرفت و توسعه را به گونه ای تشریح کنم که راهبردهای محوری دهه آینده را بتوان بر اساس وضعیت موجود و سند ملی چشم انداز صنف و صنعت که در حال تدوین است، ترسیم کرد.
وی افزود: در ادبیات توسعه، رشد به معنای تکثیر افقی وضع موجود و یا افزایش تعداد و ناظر به کمیت است، حال آنکه پیشرفت به معنای تکثیر عمودی وضع موجود و ارتقای کیفیت است و توسعه، مفهوم گسترده ای است که رشد و پیشرفت در دل آن نهفته است.
رئیس کنفرانس بین المللی دکو۲۰۱۶ گفت: در واقع توسعه تغییر کلی همه ابعاد کمی و کیفی، مضاف بر تحول در نظام مدیریت، سطح دانش، ساز و کارهای مناسب سازمانی، کاهش هزینه های مبادله و کمینه نمودن هزینه های اضافی است.همچنین توسعه را می توان در دو بخش کلی تعریف کرد: تولید اقتصادی و مادی که رفاه ایجاد می کند و تولید فرهنگی-اجتماعی که رضایت ایجاد می کند که نوع اول مدرنیسم و نوع دوم مدرنیته است و می توان گفت که در شرایط کنونی، ما در مرحله مدرنیسم به سر می بریم. به بیان دیگر می توان ادعا کرد که کشور های در حال توسعه جهان به مراتب  از آسایش و رفاه دست یافته اند، اما به مرز های آرامش و رضایت نرسیده اند.

وی تصریح کرد: نزدیک به چهار دهه گذشته، رشد قابل توجهی در بسیاری از بخش های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور اتفاق افتاده است، ولی پیشرفت متناسب با این رشد، کمتر مشاهده شده است یعنی به اندازه ای که شاخص های رفاهی و رشد در زندگی هموطنانمان افزایش یافته، رضایت اجتماعی و آرامش مورد نظر محقق نشده است. بنابراین جبران این کمبود، ماموریت امروز همه ماست.
علی انصاری در ادامه خاطر نشان کرد: در مدل سازی که سومین گام مهم ما طی نه سال اخیر است، به دنبال مدل توسعه بومی و ایرانی شده صنف و صنعت مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته هستیم که حتماً این مدل، نیازمند پیوست اجتماعی، فرهنگی است.همچنی در پیوست اجتماعی، فرهنگی شناسایی عمیق و دقیق نیازهای لایه های مختلف اجتماع ضروری است و لازمه آن درک صحیح مسئولیت فردی و سپس مسئولیت اجتماعی است.
وی تاکید کرد:  مسئولیت اجتماعی رویکرد و رویه تمام شرکت ها، بنگاه ها و کسب و کارهایی است که علاوه بر انجام صحیح ماموریت های سازمانی، فعالیت هایی به منظور افزایش سرمایه اجتماعی انجام می دهند. این فعالیت ها عمدتاَ ماهیتی غیر دولتی داشته و تماماً مردمی و مشارکتی است.همچنین می توان گفت؛ عرصه تجارت جهانی و نیز صنف و صنعت مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته، عرصه ای سیال، شتابناک و تحت تاثیر فضای مجازی است و  نیازهای روز افزون مشتریان، رقابت های نفس گیر تولید کنندگان کالا و خدمت، افزایش نقدینگی و گردش سرسام آور پول و سرمایه، تنش های سیاسی، اقتصادی منطقه ای و جهانی، تهدیدات زیست محیطی و معضلاتی مانند کمبود آب و انرژی، از جمله چالش های فراروی ما و همه کسانی است که در دنیای تجارت و تولید، در تمامی بخش ها تلاش می کنند و بی توجهی به هر یک از این چالش ها، حتماً دشواری ها و محدودیت های متعددی را موجب می شود.
رئیس شورای ملی مبلمان،دکوراسیون و صنایع وابسته، خاطرنشان کرد: اما دراین میان  دکو، فرصت بازشناسی نیازها و باز تعریف توانمندی ها و تولید و تجارت ملی، منطقه ای و جهانی صنف و صنعت مبلمان، دکوراسیون بر اساس خواست و سلیقه مصرف کنندگان، مشتریان داخلی، منطقه ای و جهانی است. بنابراین باید همه بکوشیم و باتوجه به رسالت ملی و جهانی بیاندیشیم و منطق ای عمل کنیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *