خانه / مقاله ها / دکومان / راز موفقیت آیکیاIKEA، بزرگترین شرکت مبلمان جهان
01

راز موفقیت آیکیاIKEA، بزرگترین شرکت مبلمان جهان

آیکیا، کار خود را با یک فروشنده ی سیار که کبریت می فروخت، آغاز کرد و آن را به تجارتی که در آن هر چیزی، از ساعت گرفته تا خودکار، فروخته می شود، توسعه داد و در پایان به یک شرکت تولید کنند ه ی مبلمان و لوازم خانگی در سرتاسر جهان تبدیل شد. البته روندی که به این نتیجه منجر شد تا حد زیادی حاصل شخصیت اینگور کمپراد بود. بسیاری معتقدند، احتمالاً تمام فاکتورهایی که امروزه فرهنگ آیکیا نامیده می شود، در حقیقت، ارزشها و ویژگی های خود کمپراد است. آگاهی از هزینه ها، قدرت تشخیص، قدرت اراده، تمایل برای نوآوری، اهمیت قرار گرفتن در مسیر، حس انسان دوستی و اشتیاق، نمونه هایی از ارز شهایی هستند که آیکیا را شکل داده و به طور مداوم وارد ادبیات داخلی شرکت و برنامه های آموزشی آن شد ه اند. تاریخچه ی روزهای نخستین آیکیا بخوبی مستند شده و در شکل گیری روح و سیستم ارز شهای سازمان و کارمندان آن نقش اساسی بازی می کند.

جهت دسترسی به متن کامل مقاله کلیک کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *