خانه / مقاله ها / صنعت مبلمان / بررسی تحلیلی تجارت جهانی مبلمان و ارزیابی جایگاه ایران
wsfvdnrnli_320

بررسی تحلیلی تجارت جهانی مبلمان و ارزیابی جایگاه ایران

مراودات تجاری در صنعت مبلمان در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته است و توسعه آن در مقایسه با تجارت کلی در جهان با رشد بالاتری همراه بوده است . در این صنعت نیز کشورهای توسعه یافته بیشترین حجم تولید و تجارت را دارا می باشند . با توجه به اینکه این صنعت دارای تکنولوژی پیچیده و گران قیمتی نیست ، در سالهای اخیر کشورهای در حال توسعه نیز از فرصتی که این بازار برای آنها ایجاد نموده ، توانسته اند بخوبی استفاده کرده و با محصولات این صنعت وارد تجارت جهانی شوند .

کشور ایران در قیاس با بسیاری از کشورهای تازه وارد در این صنعت ، دارای سابقه و قدمت طولانی در عرصه تجاری این محصول می باشد و در سالهای گذشته فرصتهای مناسب صادراتی در کشورهای مختلف داشته است . به سبب تغییر الگوی مصرف در کشور و افزایش تقاضای مبلمان در سطح کشور و بخصوص شهر تهران ، کارگاهها و بازارهای متعددی در سطح کشور و بخصوص شهر تهران ایجاد شده اند تا پاسخگوی این تقاضای روبه رشد باشند ، ولی بسیاری از این بازارها در سالهای اخیر به فروشگاه محصولات خارجی تبدیل شده اند . این مقاله درصدد است تا با رویکرد تحلیلی وضعیت این صنعت را در سطح بین المللی ، منطقه ای و ملی مورد بررسی و تحلیل قرار دهد و زمینه هایی که سبب شد تا توسعه صنعت مبلمان در شهر تهران ، در قالب خوشه های صنعتی مورد توجه مسئولین صنعتی قرار گرفته است را به نمایش گذارد .

مقاله حاضر  که توسط آقای ابوالفضل ریاحی عضو هیئت علمی دانشگاه و عامل توسعه خوشه مبلمان تهران منتشر گردیده است، به بررسی و تحلیل سناریوی بین المللی ، منطقه ای و محلی صنعت مبلمان در چاچوب مطالعات شناختی مدل  خوشه ای این صنعت می پردازد  و وضعیت عرضه و تقاضای در سطح دنیا ، آسیا و منطقه خاورمیانه و نیز داخل کشور مشخص می سازد

برای مشاهده متن کامل مقاله این قسمت را کلیک کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *